Головним обов’язком учителя, у контексті проблеми морального виховання, є утвердження в здобувачів освіти принципів загальнолюдської моралі; виховання в них поваги до батьків, старших за віком, до народних традицій та звичаїв, національних і культурних цінностей нашого народу; державного й соціального устрою; підготовка їх до свідомого життя в дусі взаєморозуміння, миру, злагоди.
Нажаль, в сучасній школі серед дітей чимала кількість із досить стійкими негативними й нездоровими нахилами, що віднаходять своє проявлення у різних негативних вчинках та діях, зокрема в явно умисних порушеннях норм та правил поведінки, в ігноруванні обов’язкових вимог вчителя тощо.
13 лютого 2019 року, в приміщенні Миколаївської ЗОШ І-ІІІ ступенів, відбувся практичний семінар для заступників директорів з виховної роботи, педагогів – організаторів, керівників ШМО класних керівників. Поділитися досвідом роботи з морально-етичного виховання запропонувала Чуб Тамара Миколаївна, вчитель української мови та літератури, класний керівник 5 класу цього закладу.
Звертаючись до багаторічного досвіду роботи, Тамара Миколаївна зазначила, що морально-етичного виховання є одним із пріоритетних напрямів виховної діяльності в освітньому закладі і ступінь його високої оцінки визначається такими моральними категоріями, як добро, толерантність, радість, милосердя, співчуття, тобто всі ті якості за допомогою яких оцінюються поведінка і вчинки людей, життєві явища та події.
Учасники семінару долучилися до інтерактивних вправ із застосуванням різних форм роботи, переглянули відеофрагменти виховних заходів у 5 класі, під час яких відбувається соціальний та духовний саморозвиток дітей, формування в них громадянських та патріотичних якостей особистості.
А на закінчення семінару, Тамара Миколаївна презентувала власний посібник «Людина починається з добра» з розробками виховних заходів з морально-етичного виховання для широкого педагогічного загалу та подарувала кожній школі по декілька друкованих примірників. |